רוצים לפתוח בלוג? כך תעשו את זה נכון



לפני עידן המחשבים כתבנו את הכל ב'יומני היקר' אך היום הכל מתנהל ביומני רשת או בשמם המוכר יותר- בלוגים. בלוג זה מקום נהדר לשתף הכל- מקרים אישיים, חוויות מהחיים, המלצות ופעילויות- והם קיימים בכל תחום ובכל שפה אפשרית.

הרבה כותבים בבלוג פשוט בשביל לכתוב וישנם אתרים המאפשרים כתיבה וחשיפה של סיפורים לשם החשיפה בלבד, אך בשנים האחרונות בלוגרים ובלוגריות הפכו למובילי דעת קהל עם מאות ואלפי עוקבים ולכן הם הראשונים לבדוק מוצרים ולהתנסות בדברים חדשים. רוצים לפתוח בלוג? כך תעשו את זה נכון:

בחרו פלטפורמה נכונה

אפשר לפתוח את הבלוג כחלק מאתר שקיים- והיתרון הוא שיש לו כבר עוקבים וכניסות ואתם נכנסים למקום עם שם. לעומת זאת- אתם חלק מאתר ולא מקדמים את עצמיכם. האפשרות השנייה היא לפתוח בלוג עצמאי והיתרון הוא שהוא לגמרי שלכם-אבל גם תצטרכו לעבוד קשה על מנת להביא עוקבים.

בחרו תחום ראשי שמעניין אתכם

נכון שזה יומן ואפשר לכתוב בו הכל אבל אם הכוונה היא שהקורא ימשיך לקרוא והקהל רק ילך ויגדל- עדיף שתתמקדו בתחום או נושא שמעניין אתכם ואתם יכולים לכתוב בו הרבה, כך גם תגדל האמינות שלכם בתחום.

שמרו על עקביות

ההתלהבות בהתחלה טובה ונחמדה אבל אם אחרי כמה זמן תפסיקו להעלות פוסטים הקהל יעזוב ויהיה קשה לגייס אותו בחזרה. החליטו על כמות פוסטים חודשית, וקבעו יום קבוע שאתם מעלים פוסט. אם בין לבין יש עוד דברים שתפו בכיף רק אל תציפו - תמיד אפשר לשמור לשבוע לאחר מכן ולהשאיר את הקהל רעב לעוד. דבר חשוב נוסף הוא לשמור על תבנית קבועה בבלוג שתהיה קלה לקריאה ולא תשתנה כל פוסט .

היו מותג

בלוג זה מותג. המציאו לו שם קליט ורלוונטי, לוגו, צבעים קבועים. אם יש לכם אתר או דף פייסבוק קשרו אותו לשם ושתפו אותו שם והעיקר שיהיה זהה להם בשביל שיזהו אותו ואתכם.

היו תכליתיים

ייתכן ויש לכם הרבה מה לכתוב. אולי אפילו הרבה מאוד. אבל לא כולם קוראים ולא תרצו לאבד אנשים באמצע. צמצמו את החוויה לקריאה קצרה, תכליתית, ברורה ומעניינת. ספרו סיפור אישי, הוסיפו דוגמאות ואנקדוטות, תמונות והמלצות וכך תשאירו את הקורא מעוניין.

שתפו

הקוראים והעוקבים יגיעו אליכם מפה לאוזן ומשיטוט ברשת כך שבכל פעם שאתם מעלים פוסט- שתפו אותו איפה שרק אפשר.

מדובר בעבודה לא קלה שלפעמים גוזלת שעות אבל אם אתם אוהבים לכתוב, ובעיקר לסקר דברים חדשים- אתם אפילו יכולים לעשות מזה לא מעט כיף וגם קצת כסף.

פייסבוק הוא כלי שיווקי אדיר. נכון שבראש ובראשונה הוא מדיה חברתית לכל דבר אבל אפשר למכור בו, להיחשף בו, לייצר קהל של אוהדים ולהגיע כמעט לכל אחד ואחת- והכל דרך הפייסבוק שעד לפני עשור בכלל לא היה חלק מחיינו. אם אתם לא מצליחים להגדיל את קהלהלקוחות שלכם דרך הפייסבוק ולשווק את העסק שלכם- אתם פשוט לא עושים את זה נכון. והאמת? זה מאוד פשוט לעשות את זה נכון, אפילו לפני שפונים לאנשים שמתמקצעים בתחום (וגם את זה צריך לעשות בשלב כלשהו בשביל לגדול), כאמור- צריך פשוט לעשות את זה נכון.

תדאגו שהדף שלכם יראה טוב

תפתחו דף בצורה מקצועית, הקפידו על הזנת כל המידע הדרוש, מלאו את כל הנתונים, העלו תמונות מקוריות ובאיכות טובה והחליפו את תמונות הפרופיל והקאבר מדי פעם על מנת לעורר עניין. מלאו את כל פרטי ההתקשרות שלכם על מנת שוכלו ליצור אתכם קשר ולא פחות חשוב- קבעו את קהל היעד בזמן פתיחת הדף.

היו פעילים

הרבה חוששים שאם יעלו עוד ועוד פוסטים זה יציק לאנשים אז בואו ואגלה לכם - פייסבוק חושף בצורה מינימאלית את הפוסטים שלכם שלא מקודמים בצורה ממומנת. כך שאפילו מי שעשה לכם לייק בדף לא רואה את כל מה שהעלתם. הרגישו חופשי להעלות דברים בדף ולשתף רק תדאגו להיות מעניינים - טיפים רלוונטיים, סרטוני לייב, תמונות עם לקוחות, המלצות, לינקים לכתבות מעניינות שלכם או בנושא. מה שמאוד חזק וחשוב - תשתפו לפרטי ותבקשו מחברים להגיב ולשתף - זה יגדיל את החשיפה.

היו מיתוגיים

תדאגו שהדף שלכם יהיה קשור לאתר ולהיפך והשפה המיתוגית תהיה אחידה כך שתמיד יזהו אתכם ואת המותג שלכם. העלו כתבות מהאתר לפייסבוק על מנת להכניס אנשים לאתר,נוודאו שיש לכם כפתור פייסבוק באתר. יש לכם בלוג? מעולה. בכל פעם שאתם מעלים פוסט שתפו בפייסבוק וגם תדאגו שהבלוג יהיה באותה שפה מיתוגית של האתר והפייסבוק.

היו חברתיים

זכרו שמדובר במדיה חברתית ולכן פרסומים של מכירה ושיווק פחות יעבדו פה.תכתבו בצורה אישית, העלו תמונות שלכם מחיי היום יום, הכניסו (עד כמה שתרצו) לחיים שלכם כדי שיכירו יזדהו ויאהבו. ככל שיאהבו וירגישו שמכירים - כך ירצו לקרוא יותר ולרכוש יותר. בנוסף - אם החלטתם על פוסט קבוע העלו אותו בכל שבוע באותו יום באותה שעה. כך תייצרו קהל עוקבים קבוע. העלו סרטונים, תחרויות, התלבטו עם העוקבים בשאלות על צבעים, לוגו חדש, רעיון שעלה לכם בשביל שירגישו ויהיו חלק.

עקבו אחר המתחרים

בדקו מה המתחרים שלכם עושים. לא, זה לא אומר להעתיק מהם אחד לאחד אבל כן לקבל מידע ובסיס למה שקורה בתחום. קחו מהם רעיונות, תחשבו על שיתופי פעולה עם אחרים, והישארו מעודכנים.

לא מתחברים לפייסבוק? לא יודעים איך לעשות את זה נכון או מרגישים שאתם נאבדים? קחו מישהו מקצועי שיעשה את זה עבורכם רק עבדו ביחד איתו בשביל לשמור על השפה שלכם.

חן קרופניק היא מנהלת יחסי ציבור ב'בית להתפתחות'.

כניסה לאתר של חן

#בלוג

2 צפיות
WixMeUp - בניית אתרים בוויקס | WIX
  • Facebook - Grey Circle
  • YouTube - Grey Circle
  • Pinterest - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle
  • LinkedIn - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle

© 2016 כל הזכויות שמורות ל - WixMeUp - בניית אתרים ושיווק דיגיטלי | נגישות | יצירת קשר

  • Facebook Social Icon
  • YouTube Social  Icon